onsdag den 26. november 2008

Søndag den 23. november 2008

vil nok overgå i min historie, som den dag Bellis indtilvidere slet ikke var tunet ind på mig og vores konkurrence! Om det var fordi jeg var nervøs eller ... men det har det jo nok været ... men vi blev faktisk stoppet i B klassens fri ved fod efter 4 henstilling om at hunden skal følge mig og ikke kropsanimere hunden (min hånd på hoften). Vi fik dog stå - spring m apport (fratrak fordi hun går venstre på plads og nok oz fordi hun sidder for langt væk) .. apport ... sit får vi ikke - fremadsendelsen sikke noget møg - felt og rundering i totalt snevejr gik faktisk okay :-) sporet.. ja langsiderne kan hun .. knækkene slet ikke og skulle man finde genstande på sporet ? Så blev stoppet efter 2. knæk - men fik lov til at gå benet tilbage. Så var vi oz færdige ! godt kolde og halv våde efter skiftesvis sne og sol.

Jens og Freja var nr. 4 ud af 5 som var oppe (Bellis og jeg trak nr. 1) - da de to sidste var i løbetid skulle de op til sidst. Heldigvis fik de også lov til at dele deres stuedressur i to omgange. Så vi ved, så blev Jens / Freja ikke trukket i stuedressuren. Hvor er det bare fedt at se Freja være så glad for at arbejde for Jens og bare elske at være med og på. De bliver trukket lidt for en bue på fremadsendelsen - og måske lidt i runderingen. Super hurtigt felt. Genstandene var i øvrigt en stor svamp (dem der er ekstra kraftige ovenpå) og en plastik øgle i massiv plast). Sporet - ja der var de de eneste som fik begge genstande :-)
Så der er nok ikke ret meget tvivl om at de har vundet klubmesterskabet :-)

MEEN ... som altid i DcH Jyderup så ligger klubmesterskaberne hen over et par weekender i november - både lydighed, agility og rally, men man får først sit resultat til klubbens juleafslutning, som så er på lørdag. Først starter man med lidt fælles træning i en times tid, og så er det tid til lotteri, æbleskiver / gløgg og til sidst uddeling af alle pokalerne, som udover at gå til klubmestrene er der også pokaler til f.eks. den B hund som har klaret sig bedst over 3 konkurrencer (her formoder vi at Jens også vinder) - pokal for at blive nr. 4 i B klubmesterskabet - bedste kammerat (på tværs af klubben) osv. En ganske hyggelig eftermiddag plejer det at være. Jens må repræsentere husstanden denne gang, da jeg har meldt både Dooley og Bellis til dogdancing konkurrence i Værløse på lørdag.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

og jeg glæder mig til dansen på lørdag - bare du husker papiret med hvad vi skal lave.....