lørdag den 22. november 2008

Lørdagens strabadser ...

Jens kalder mig flagermusen fordi jeg trives bedst fra kl. 22.30 til 03.00, så ind i mellem skal jeg virkelig tage mig selv i nakken for at komme i seng .. og det lykkedes så IKKE i går (efter den der mammut opdatering af bloggen....!) :-)

Så jeg endte m at gå i seng v 3 tiden, efter Jens havde været oppe på hans natlige ture til toilettet - så tænkte jeg nå ja klokken er 3 ku være at jeg skulle gå i seng.. hihi - havde sagt ja til at tage m til B træning i DcH Jyderup (går trods alt på holdet) - men vi starter altså kl 8 om morgenen - og det er bare IKKE min bedste tid på dagen.

Op kom vi da .. og da Jens er så utålmodig, så kørte han afsted med Dooley i sin bil- og jeg måtte så lige haste de sidste ting ud i bilen til Bellis, som ventede tålmodigt i min bil. Jens træner putter i fodbold, så han kører altid lige efter træning - jeg skulle undervise rally holdene efter B træning. Så afsted i det hagl/sne som lå på vores små veje, så det var lunte tempo til klubben, hvor vi skulle træne felt og rundering.

Charlotte m Carlo startede i feltet på super vis, hvor Carlo reagerede så godt på Charlottes små hviskende kommandoer. Bellis var next - og havde meget svært ved at finde den ene genstand: grydeske i plast - hun fandt fjernbetjening og så stoppede vi - hun fandt så aldrig støvsugermonstykket. Jens havde Dooley med, som aldrig har prøvet så stort et felt før - og hun skulle dæmpes lidt for ellers slår hun turbo motoren til og løber rundt.

Jesper og Elvis var de sidste til træning i dag (resten skulle enten op i dag eller i morgen til klubmesterskab, så de ønskede ikke at træne) - og Elvis var super hurtig og bare rigtig god i dag :-)

Rundering var næste; Bellis fik en "rigtig" B rundering til tomt skjul først og direkte til figurant i samme hug (i hver sin ende altså) - og hun hoppede ikke op! Jubiii :-) Michael stod figurant og gjorde det bare rigtigt godt. Bellis kiggede heller ikke så meget tilbage mod mig, da Mihcael stod godt inde i buskene. Stoppede op hver gang at hun kiggede efter mig.

Dooley fik en lige på på Michael - efter lige at ha trænet hals på hende - og det klarede hun oz super.

I 2. runden fik Bellis to figuranter på - og hvor er det bare skønt at se, når figuranterne har læst hunden rigtig godt. Bellis var bare super tændt og ville gerne lege med begge figuranter - og så kan hun altså gø mens hun har en bold i munden :-) Skøre hund !

Dooley blev ret distraheret af at de startede før Bellis og jeg var væk, og da hun så løb ud til Henning, tror vi at hun har fået en gren i øjet - for ud til ham ville hun ikke - og senere måtte vi køre hende til dyrlægen, da hendes øje var vildt hævet ! Hun er okay nu, men øjet skal skylles 3 x dagligt + ha øjencreme, så håber vi at det hjælper !
Men efter det med Andy er, især jeg, vi nok lidt hysteriske omkring deres øjne !

Efter træning af Bellis og undervisning i Rally; der kom 2... gik snakken i klubhuset, og da Michael desværre har måtte melde fra til klubmesterskaberne i morgen, spurgte jeg i et kådt øjeblik, om jeg kunne få hans plads. Så nu skal Bellis konkurrerer mod sin mor i B klassen ! Jesper m Elvis, Charlotte m Carlo, Frank m Tøsen, Jens m Freja og jeg skal således deltage i morgen.
Nu må vi se hvordan det løber af stablen ... tror at vi bare tager det rimeligt afslappet (hvis JEG kan !) :-) målet er at blive nr. 4 ud af 5 - for så får jeg en pokal ...hihi - har jo stor tiltro til at Jens går ud og banker dem alle sammen, Freja er jo total frisk i øjeblikket, man skulle tro at hun var 1 år og ikke snart bliver 8 :-) Det er bare SÅ fedt at se.

Så når nok ikke til Distancerytterforenignens generalforsamling.... i alle fald ikke deres formiddags arrangement - måske det om eftermiddagen m kåringen af Lotte m.fl. :-)

Og vi har fået billeder fra Holland af Casanova .. :-) Yippiii

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hei Så ikke din melding før i dag jeg. Ja jeg har det tynne dekkenet ettersom jeg bruker hundene hardest i brukssesongen, og da er det litt varmere enn nå ;)
Jeg kjøpte det fra Sverige http://www.backontrackshop.se/product.asp?product=108
Jeg har faktisk ikke noe spesiellt kamera, jeg har ett Samsung GX 1l, og bruker ett ojektiv på 50-200 (har en kit linse 15-55 også, men det bruker jeg egentlig aldri)

Hazyland Border Collies & Biscuit sagde ...

Hvordan gik konkurrencen med Bella og Freja????

Ibens sagde ...

Jamen ved vi ikke endnu - blir først afsløret lørdag - se mit næste indlæg :-)