onsdag den 26. november 2008

Så blev det endelig ferietid :-)

En uges ferie kalder i denne uge - dog var jeg lige på arbejde mandag, da vi havde dag 3 eller er det 4 af vores LEAN proces sammen med KMD folkene. Tror ikke at mandage er egnet til sådanne LEAN dage, hvor man skal være kreativ og proces orienteret :-) men det lykkedes min gruppe at få revideret det oplæg vi i fredags havde diskuteret med vores nærmeste chef og chefen for hele HR afdelingen. Derudover kom vi i gang med et par ekstra boblere - men måtte dog også lige skrive 3 af de processer ind igen, som vi havde lavet sidste gang, da mine gruppemedlemmer "kom" til at slette dem, da de skulle prøve at flytte nogle mapper *GRR* nå men godt at jeg skriver så forholdsvis hurtigt, så det tog jo vel kun 10 min at få dem skrevet ind. Vi endte dog til sidst m at gå hver til sit i 30-40 min for at få lavet lidt arbejde. Jeg fik lige tjekket mails der var kommet (havde dog skrevet, at jeg holdt ferie) - så jeg med rent bord kunne tage på ferie.

Tirsdag skulle Jens til foredrag med Arne Nilsson sammen med hans souschef, så havde lige nogle timer, hvor jeg lavede ingenting :-) udover at surfe lidt - læse lidt videre i den bog Jens havde givet mig fra da han var i UK (Dick Francis' nyeste bog skrevet sammen med hans søn) - se lidt tv .. og bare flade ud :-) NEJ hvor var det bare skønt. Skodaen var til service - så totalt fred i huset og ingen undskyldninger for at tage ud og shoppe.. øv *G* Hvor var det bare tiltrængt ! Og sørme om der ikke dukkede en mail op fra min kollega Gitte, som jeg har sammen med har søgt om at komme på 1årig coach uddannelse fra april 2009 af. Vores HR chef samt administrationschefen har begge sagt ok for begge vores ansøgninger - så nu venter vi bare på, at ansøgnignerne bliver godkendt i det tværfaglige uddannelsesudvalg, som kan betale for uddannelsen, som ikke er helt billig. Dernæst vil underviserne kontakte os hver især for at foretage en bedømmelse af om, man er egnet til at tage denne 1 årig coach uddannelse via Danmarks Forvaltnings Højskole..... to hurdler overstået... to tilbage :-) så langt så godt.

Her i dag har vi sovet længe begge to - selvom jeg stod op 1½ time før Jens hvilket sker meget sjældent :-) Så har vi været på genbrugspladsen og fået hentet pakke fra Jylland med pokal som vi har selv har udlovet. En tur forbi fiskehandleren til lidt lækkert fisk til frokost - og så ellers igen bare afslapning, da vi har hentet 750 kg piller til vores pillefyr hos naboen - DLG. Det er hårdt slæb, så super m afslapning. Stearinlys oplyser nu stuerne - og vi har lige haft besøg af Kristian som har renset vores pillefyr, så det forhåbentlig bare køre. De nye piller er dog væsentlig bedre end i sidste omgang, så vi håber at det også får indflydelse på hvordan der brændes og hvormeget. Om en times tid skal jeg så til træning med Bellis - bagefter skal jens og jeg ha frisk laks og frisk pasta MUMS :-) Og så skal årets hunde 2008 findes i KHKG, så der skal regnes lidt.

I morgen skal Bellis og Freja til Dr. Dyr til deres årlige vaccinationer - Dooley fik sine i lørdags, da vi alligevel var der - så sparede vi jo lige 400 kr. - det er jo også penge. Og i morgen eftermiddag / aften skal jeg til Roskilde og hygge med nogle kollegaer. Fredag har vi sjovt nok IKKE noget på programmet, men da weekenden bugner, er det nok meget fint :-)

Overvejer at lægge opskriften for DAIM islagkagen ud .... :-) interesseret ?
Den er så nem at jeg selv kan lave den .. hehe

2 kommentarer:

Berit Bilde sagde ...

Arne Nilsson - han er bare dejlig inspirerende. Måske skulle jeg grave hans hjemmeside frem et sted. Der står så ufattelig mange kloge ting, som man kan bruge i sin dagligdag og til sit livssyn.

Er daim-islagkagen den med piskede æggehvider, sukker og mandler der bages som bund og så is med knust daim. Den er bare supergod!

Ibens sagde ...

Jens fortalte lige at Arne's side er http://www.foqus-management.dk/
- der står rigtige mange gode ting - havde lige overvejet den musemåtte han sælger :-)