tirsdag den 28. oktober 2008

Sikke et liv ;-)

Den første uge efter Andy ikke var hos os mere var svær forstået på den måde at vi selvfølgelig savner ham og kom gentagne gange til at kalde på ham og snakke til ham. Vi savner hans sjove måde at være på - helt unik ;-) ikke fordi vi ønsker anden Kelpie m det sind men det var jo nu engang bare Andy (i en nøddeskal) som vi kunne more oz over og sammen med. Vi er så småt begyndt at kigge efter en han hund - enten til at lave et kuld m Bellis og /eller hvalp som vi kan bruge på begge tæver. Hvilket dog bestemt ikke er så nemt som det måske lyder ! Vi har brugt timer bag skærmen sammen m både danske og udenlandske venner m Kelpier for at hjælpes af med at finde nye spændende hunde / linjer. Kigger man Australien på de hunde som bliver vist frem er godt 75 % enten halv søskende eller far / datter parringer i både 2., 3. Og 4. Generation ! Suk ! I europa ses så ikke så mange af den type parringer men så er der visse kenneler som bruges samme han hund hos sig selv til 8-10 parringer - er det ikke vanvittigt ?
Nu er det jo ikke kun hund det hele men oz arbejde ; og der blev jeg virkelig tricket i går på en tema dag omkring LEAN og bruge det til at skabe luft, hvor en gruppe fremlagde 7 siders skema som skal bruges til kvalitets tjek af vores kunders indberetninger som uden forklaring af nogen videre art blev omdelt til gennemlæsning og kommentering. Jeg fik skimmet de fleste af skemaerne hurtigt og faldt bare der over et par uforståeligheder som jeg så spurgte om åbenbart på en måde så gruppen følte sig angrebet - hvilket jeg ked af da det ikke var ment på den måde. Da den ene fra gruppen så kom stormende en time senere og trængte mig op i en krog, fik jeg så at vide at de følte sig angrebet, hvilket jeg selvfølgelig undskyldte - men prøvede oz at forklare at jeg havde følt mig provokeret over at få udleveret 7 stykker papir med mange ting at tjekke bad hver måned - kvartalsvis og 2 forskellige årligt. Og når det så var skrevet indforstået at det så var svært at gå til. Fik at vide at man jo vil få det gennemgået på næste personale møde og så vil det stå lysende klart. Spurgte så hvad m dem som ikke er m til det møde eller de nye som kommer de næste par måneder .... De måtte bare få det fortalt. (og nu viser det sig at jeg faktisk ikke er der den dag det bliver gennemgået ....hmm) Havde så en snak om hvem som var målgruppen for de tjek lister (garvede eller nye brugere af systemet). Og det "værste" var så at den person faktisk havde reageret på præcis samme måde som mig, da hun i gruppen havde fået forelagt skemaerne ! Men at de så ikke kunne forudse at der ville komme samme reaktion fra resten af gruppen forstår jeg ikke. Det undskylder ikke maden jeg talt til dem på - I know ! En mærkelig måde at afslutte sin arbejdsdag på i går. Håber vi starter på en frisk i dag ;-)

1 kommentar:

Hazyland Border Collies & Biscuit sagde ...

Jeg håber at i dag bliver en bedre dag.
God arbejdslyst :-)
Knus fra Emmy